حبوبات عمده در قزوین به جایگاه اولین تولید کنندگی رسید

حبوبات لیما به راحتی با برجستگی های ظریف مشخصه در پوسته دانه که از “چشم” تابش می کند، متمایز می شود.

یک گیاه چند ساله در مناطق گرمسیری، در جاهای دیگر معمولاً به صورت یکساله رشد می کند نسبت به بسیاری از انواع حبوبات معمولی به فصل طولانی‌تر و هوای گرم‌تر نیاز دارد.

حبوبات عمده در قزوین کره ای و حبوباتی سفید غول پیکر برخی از انواع شناخته شده P. lunatus هستند.

حبوبات گاربانزو ( Cicer arietinum ) نیز نامیده می شودنخود ، به ویژه در غذاهای مدیترانه ای و خاورمیانه اهمیت دارد.

گیاهان بوته دار گل های کوچک سفید یا قرمز دارند و غلاف هایی با یک یا دو دانه زرد مایل به قهوه ای تولید می کنند.

این حبوباتها گیاهان غذایی مهمی در هند ، آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی هستند و هوموس (یا هوموس) و فلافل (یا فلافل) دو غذای معروف گاربانزو هستند.

حبوبات

حبوباتهای خوراکی آشنا هستند نخود سیاه چشم ( V. unguiculata )، همچنین به عنوان شناخته شده استحبوبات چشم بلبلی ، یک ماده مهم در بسیاری از غذاهای جنوب ایالات متحده و کارائیب است راماش، یا گرم سبز ( V. radiata )، بومی هند است، جایی که غلاف ها و دانه های کوچک و جوانه ها خورده می شوند.

راحبوبات قرمز مایل به قرمز ( P. coccineus ) بومی مناطق گرمسیری آمریکا است به طور طبیعی چند ساله است و در آب و هوای معتدل به صورت یکساله به مقدار کمی رشد می کند.

این یک گیاه بالارونده قوی با شاخه های خودنمایی از گل های قرمز مایل به قرمز، غلاف های درشت بزرگ و دانه های رنگی بزرگ است حبوبات قرمز مایل به قرمز در بریتانیا و اروپا برای گل های جذاب و غلاف های نابالغ گوشتی کشت می شود.

حبوباتهای معمولی محصولات غنی از مواد مغذی، منبع مهم پروتئین، مواد معدنی میکرو (آهن و روی) و ویتامین ها هستند انواع حبوبات توسط موسسه تحقیقات کشاورزی اتیوپی منتشر شده است، اما برای برخی از انواع، محتوای غذایی جامع مورد مطالعه قرار نگرفت.