زنی با برنج کامفیروز بردیا ناباروری خود را درمان کرد

بسیاری از غذاها، به ویژه غلات کامل، حاوی این ماده معدنی هستند. برای متابولیسم، رشد، تکامل و سیستم آنتی اکسیدانی بدن ضروری است.

بهترین نوع برنج موجود در  بازار برنج کامفیروز بردیا است.

همچنین به عنوان ویتامین B-3 شناخته می شود، نیاسین موجود در برنج بیشتر به شکل اسید نیکوتینیک است. خیساندن برنج در آب قبل از پختن ممکن است جذب آن را افزایش دهد.

همچنین به عنوان ویتامین B-1 شناخته می شود، تیامین برای متابولیسم و عملکرد قلب، ماهیچه ها و سیستم عصبی ضروری است.

یک ماده معدنی با عملکردهای حیاتی مختلف برای DNA، آسیب اکسیداتیو و هورمون ها.

این ماده معدنی برای فشار خون، سنتز پروتئین، انرژی و غیره ضروری است. برنج همچنین حاوی مقداری اسید پانتوتنیک، فسفر، ریبوفلاوین و ویتامین B-6، مس و فولات است.

برنج

برنج یک ماده غذایی مطمئن است. با این حال، خوردن منظم برنج ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر سهم زیادی از غذای مصرفی روزانه یک فرد را به خود اختصاص دهد.

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که با سطح بالای قند خون مشخص می شود. بر اساس یک بررسی در سال 2019، برنج سفید ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

این به این دلیل است که دارای شاخص گلیسمی بالایی است، به این معنی که می تواند باعث افزایش شدید قند خون بعد از غذا شود. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند.

با این حال، بررسی نتیجه می‌گیرد که تفاوت‌های بین برنج قهوه‌ای و سفید قطعی نیست و مطالعات بیشتری در مورد الگوهای غذایی مشخص‌شده با برنج مورد نیاز است.

از سوی دیگر، برنج قهوه ای – مانند سایر غلات کامل حاوی فیبر – ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

این تفاوت بین برنج سفید و قهوه ای ممکن است به دلیل تفاوت در انواع و مقادیر فیبرها و امتیازات شاخص گلیسمی آنها باشد.

توجه به این نکته مهم است که مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها از هر منبعی می تواند سطح گلوکز خون را افزایش دهد، بنابراین مهم است که اندازه وعده را بدون توجه به اینکه برنج سبوس دار است یا تصفیه شده، کنترل کنید.