سس سیر مهرام در جهان رتبه پر فروش ترین سس را دریافت کرد

رشد متوسط اما ثابت در دسته سس‌ها و چاشنی‌ها در طول سال گذشته به‌ویژه به دلیل تند بودن و همچنین طعم‌های الهام‌گرفته شده در سطح جهانی و افزایش مداوم ادعاهای مرتبط با سلامتی بوده است.

بر اساس ارقام NielsenIQ، فروش رده سس سیر مهرام در ایالات متحده به 5.3 میلیارد دلار برای 52 هفته منتهی به 2 ژوئیه 2022 رسید که 4.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

سس مایونز با 1.8 میلیارد دلار، 11.3 درصد بالاترین فروش را داشت و پس از آن سس کچاپ، 1.0 میلیارد دلار، 2.4 درصد افزایش یافت. سس تند/ چاشنی چیلی، 748.2 میلیون دلار، 7.9% افزایش. و خردل، 470.4 میلیون دلار، 0.4٪ کاهش.

تحقیقات Innova Market Insights نشان می‌دهد که آمریکای شمالی پنجمین محصولات جدید در دسته سس‌های آشپزی/سس‌های سفره/سس مایونز و سس‌ها با ۱۴ درصد معرفی محصولات بین آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ بوده، در حالی که اروپای غربی بیشترین محصولات را داشته است.

سس

اینووا نشان داد که ایالات متحده با 11 درصد معرفی محصولات جدید، برترین بازار ملی بود و پس از آن آلمان، بریتانیا، چین و ژاپن هر کدام با 4 درصد معرفی شدند و اگرچه این دسته نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 3.6 درصدی را در معرفی محصولات جدید از سال 2017 تا 2021 تجربه کرده است، تعداد عرضه در بازار ایالات متحده با CAGR 6.6 درصد کاهش یافته است.

سس ها مایعات، خامه ها یا غذاهای نیمه جامد هستند که به غذا طعم و رطوبت می بخشند آنها همچنین برای جذاب تر جلوه دادن غذا استفاده می کردند.

سس ها رنگ های مختلفی دارند و سرد یا گرم هستند بیش از 50 نوع سس مختلف در آشپزی استفاده می شود.

با این حال، هنر آشپزی به برخی از سس ها به عنوان “سس های مادر” اشاره می کند و این سس های مادر را می توان همانطور که هست سرو کرد یا می توان از آنها به عنوان نقطه شروع سس های ثانویه استفاده کرد.

غذاهای فرانسوی اغلب از سس های مادر استفاده می کنند هر آشپزی که می خواهد مهارت های آشپزی خود را افزایش دهد و طعم غذای خود را بهبود بخشد، باید به این 7 سس مادر تسلط داشته باشد.