سوسک یافت شده در پت ادویه جات آبروی رستوران معروف را برد

این مطالعه به سفارش سرویس بازرسی و ایمنی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) انجام شده است.

دونالد شافنر، استاد برجسته دپارتمان علوم غذایی در دانشکده علوم زیست محیطی و زیستی راتگرز که این مطالعه را با همکاری همکاران دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نویسندگی کرده است، با جزییات یافته های مجله حفاظت از غذا ، به این نتیجه رسید که وقتی مصرف کنندگان در تهیه غذا، پت ادویه جات به راحتی می توانند با میکروارگانیسم های تهدید کننده سلامتی آلوده شوند.

شافنر می‌گوید: «علاوه بر سطوح واضح‌تر مانند تخته‌های برش، درب سطل زباله و دستگیره‌های یخچال، در اینجا نکته دیگری وجود دارد که هنگام تلاش برای تمیز و بهداشتی بودن آشپزخانه خود باید به آن توجه کنید.

“تحقیقات ما نشان می‌دهد که هر ظرف ادویه‌ای که هنگام تهیه گوشت خام دست می‌زنید ممکن است آلوده شود شما باید در حین یا بعد از آماده‌سازی غذا از آن آگاه باشید.”

بانکه

بر اساس مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، بیماری های منتقله از غذا مانند سالمونلا غیر تیفوئیدی و کمپیلوباکتر تقریباً 2 میلیون عفونت در سال را در ایالات متحده تشکیل می دهند.

بخش قابل توجهی از این بیماری‌ها از محصولات غذایی تحت نظارت USDA، از جمله مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت خوک و شکار ناشی می‌شوند، طبق گفته همکاری بین سازمانی Food Safety Analytics، گروهی که در سال 2011 توسط CDC، بازرسی و ایمنی مواد غذایی USDA تشکیل شد سرویس و سازمان غذا و داروی ایالات متحده.

دانشمندان گفتند که آنها معتقدند استفاده صحیح از مواد غذایی – از جمله پخت و پز کافی، شستشوی مداوم دست ها و ضدعفونی کردن سطوح و ظروف آشپزخانه – می تواند با آلودگی متقابل مقابله کند.

شافنر، که همچنین متخصص ترویج علوم غذایی ایستگاه آزمایش کشاورزی راتگرز است، گفت: «هدف از این مطالعه تعیین شیوع و درجه آلودگی متقاطع در سطوح مختلف آشپزخانه در طول یک رویداد آماده‌سازی غذای مصرف‌کننده بود.