طبق گفته پزشکان آلو خورشتی نیشابور برای رشد سالم و حفظ استخوان ها ضروری است

تغذیه در طول عمر برای رشد سالم و حفظ استخوان ها ضروری است. بنیاد ملی پوکی استخوان تخمین می زند که بیش از نیمی از آمریکایی های بالای 50 سال یا پوکی استخوان یا توده استخوانی کم دارند.

آلو خورشتی نیشابور که معمولاً به آن آلو نیز می گویند، دارای خواص بیولوژیکی منحصر به فرد مغذی و رژیمی است و برای اعمال اثرات مفید روی استخوان پیشنهاد می شود. برای توضیح بیشتر و خلاصه کردن مکانیسم‌های بالقوه و اثرات آلو خشک بر سلامت استخوان، یک بررسی جامع از متون علمی انجام شد.

پایگاه داده PubMed تا 24 ژانویه 2017 برای همه مطالعات سلولی، حیوانی، جمعیت و بالینی که اثرات آلو خشک و/یا عصاره اولی را بر روی نشانگرهای سلامت استخوان بررسی می‌کردند، جستجو شد. 24 مطالعه در مرور وارد شده و در قالب جدول خلاصه شدند. اثرات مفید آلو خشک بر سلامت استخوان ممکن است تا حدی به دلیل انواع فنولیک موجود در میوه باشد.

آلو

مطالعات حیوانی و سلولی نشان می‌دهد که آلو خشک و/یا عصاره‌های آن‌ها تشکیل استخوان را تقویت کرده و از جذب استخوان از طریق مسیرهای سیگنال‌دهی سلول‌های اکشن که بر تمایز استئوبلاست‌ها و استئوکلاست‌ها تأثیر می‌گذارند، جلوگیری می‌کنند. این مطالعات با مطالعات بالینی که نشان می دهد آلو خشک ممکن است اثرات مفیدی بر تراکم استخوان (BMD) داشته باشد، سازگار است.

مطالعات کوهورت آینده‌نگر بلندمدت با استفاده از شکستگی‌ها و BMD به‌عنوان نقاط پایانی اولیه برای تأیید اثرات مطالعات بالینی، حیوانی و مکانیکی کوچک‌تر مورد نیاز است.

مطالعات کوهورت بالینی و آینده‌نگر در مردان نیز مورد نیاز است، زیرا آنها تقریباً 29٪ شکستگی‌ها را نشان می‌دهند و به همین ترتیب، متنوع هستند. نژاد و گروه های قومی هیچ اثر نامطلوبی در میان هیچ یک از مطالعاتی که در این مرور جامع گنجانده شده است، مشاهده نشد.

بررسی نشان می‌دهد که زنان یائسه می‌توانند با خیال راحت آلو خشک را به عنوان بخشی از توصیه‌های مصرف میوه خود مصرف کنند.