انار ترش در گیلان باعث بهم خوردن مجلس عروسی شد

جمع آوری داده ها به وضوح ادعا کرد که Punica granatumL(انار) دارای چندین فواید برای سلامتی است انار می تواند به پیشگیری یا درمان عوامل خطر بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، استرس اکسیداتیو، هایپرگلیسمی و فعالیت های التهابی کمک کند.

نشان داده شده است که اجزای خاصی از انار ترش در گیلان مانند پلی فنل ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی بالقوه هستند.

پتانسیل آنتی اکسیدانی آب انار بیشتر از شراب قرمز و چای سبز است که از طریق الاژیتانین ها و تانن های هیدروسابل القا می شود.

آب انار می تواند استرس اکسیداتیو ماکروفاژها، رادیکال های آزاد و پراکسیداسیون لیپیدی را کاهش دهد.

علاوه بر این، عصاره میوه انار از رشد سلولی جلوگیری می کند و باعث القای آپوپتوز می شود که می تواند منجر به اثرات ضد سرطانی آن شود علاوه بر این، مهار پروموتر برخی از نشانگرهای التهابی و تولید آنها از طریق الاژیتانین ها مسدود می شود در این مقاله به بررسی‌های مختلف در مورد اثرات درمانی انار و مکانیسم‌های پیشنهادی آن می‌پردازیم.

انار

Punica granatum L. (انار) گیاهی با عمر طولانی و مقاوم به خشکی است مناطق خشک و نیمه خشک برای رشد درختان انار محبوب هستند.

آنها به طور گسترده در ایران، هند و کشورهای مدیترانه مانند ترکیه، مصر، تونس، اسپانیا و مراکش کشت می شوند تنها جنس Punica با یک گونه غالب به نام P. granatum است.

درختان می توانند تا 30 فوت ارتفاع رشد کنند برگها متقابل، باریک، مستطیل به طول 3-7 سانتی متر و عرض 2 سانتی متر هستند.

دارای گل های قرمز روشن، نارنجی یا صورتی است که به قطر 3 سانتی متر با چهار تا پنج گلبرگ می باشد.

میوه خوراکی به شکل شش ضلعی گرد به قطر 12-5 سانتی متر و وزن 200 گرم است پوست ضخیم حدود 600 ریل را احاطه کرده است که دانه ها را در خود محصور می کند.