کلوچه فومن تفضلی بی اشتهایی عصبی یک دختر را درمان کرد

سایر اشکال نان های پخته شده عبارتند از: رول و نان، نان های سریع با خمیر مایه شیمیایی، و محصولات کلوچه فومن تفضلی با مایه مخمر که سرشار از شکر و شیرین کننده هستند .

در بریتانیا نان‌های متقاطع داغ، نوعی نان شیرین با ادویه‌های اضافه شده، به طور سنتی در پایان روزه مصرف می‌شد .

انواع دیگر نان های شیرین یا ادویه دار، مانند نان آلو، نان چلسی، نان چای ولزی  بارا بریت ، و کیک لاردی، شامل میوه های خشک شده است که در خمیر گنجانده شده یا روی آن پاشیده می شود.

اگرچه نان تولید شده در اصل بر تخمیر خود به خود متکی بود ، نانواها یاد گرفتند که تخمیر را با مخمر تولید کنندسویه‌های خاصی با ویژگی‌های مفید در تولید نان، از جمله پایداری، ظرفیت تخمیر سریع، و توانایی مقاومت در برابر دماهای بالا، تولید شده‌اند.

که همگی امکان تولید یک محصول یکنواخت را فراهم می‌کنند فقط آرد گندم و چاودار گلوتن لازم را برای تهیه نان های پرورش یافته تولید می کند و گلوتن گندم برای این منظور رضایت بخش تر است.

کلوچه

مواد دیگر شامل مایعاتی مانند شیر یا آب، شیرینی‌های با منشاء حیوانی یا گیاهی ، نمک و شکر است.

 در روش خمیر مستقیم که اغلب در نانوایی های کوچک استفاده می شود، همه مواد در یک زمان مخلوط می شوند. در روش خمیر اسفنجی فقط مقداری از مواد را با هم مخلوط می کنند و اسفنجی به وجود می آید که اجازه می دهیم.
تخمیر شود و سپس با مواد باقی مانده مخلوط می شود تا خمیر به دست آید خمیر مخلوط شده به قطعات با اندازه مناسب تقسیم می شود.
در قالب های نانوایی قرار می گیرد و اجازه می دهیم تا ور بیاید سپس تابه ها را از داخل اجاق سینی مسافرتی عبور می دهند و نان را می پزند.
فرآیند اختلاط مداوم بسیاری از عملیات فردی را حذف می کند ویراستاران دایره المعارف بریتانیکااین مقاله اخیراً توسط کارا راجرز اصلاح و به روز شده است.